@article { author = {}, title = {Contents}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {-}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {فهرست مطالب}, abstract_fa = {}, keywords_fa = {}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_7534.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_7534_2b50b12de7828d619769281dbd41cf5d.pdf} } @article { author = {Ansari, Mansour}, title = {Hana Arendt's Reflection on Political Thought:The confluence of the human condition and the life of the mind}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {1-23}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {10.30465/cps.2021.28152.2368}, abstract = {As one of the most important thinkers of the twentieth century, Hannah Arendt is getting more and more attention, and this is partly because of the thoughtful innovations in her work and work. Arendt, of course, as well as any other thinker, also faces challenges and sometimes conceptual inconsistencies, which has prompted much debate. One of the more recent arguments is perhaps the connection between the two periods in his thought life. In this regard, he proposed the dual of the life of action and the life of the mind or the life of the practitioner and the life of the contemplative, the latter being one of the most important causes of the neglect and neglect of the life of the practitioner. Thus Arendt proposed a dualism between philosophy and politics, which were in opposition. In recent years, and especially because Arendt's life has not come short of providing a clearer account of himself, an important debate has arisen over how to interpret and interpret two incompatible parts of his thoughts and whether these two stages of his thinking are Are they opposite or are they compatible? The author of this essay, which has been published about twenty years ago by Hannah Arendt and Critique of Political Philosophy, has attempted to present her narrative and commentary on this dual Arendt through her studies over the years. Slow. The research method in this article is descriptive and analytical and the most important finding of the paper is that mind life is complementary and continuum with life practice, specifically covering both social and psychological / individual levels.}, keywords = {Politics,Life of Mind,Life of Action,political thought,thinking}, title_fa = {بازجست تفکر در اندیشه سیاسی هانا آرنت: درهم شدن وضع بشری و حیات ذهن}, abstract_fa = {هانا آرنت به عنوان یکی از مهمترین اندیشمندان قرن بیستم، روز به روز توجه بیشتری را به خود جلب می کند و این امر تاحدود زیادی بخاطر نوآوری های اندیشه ای است که در کار و آثار او وجود دارد. البته آرنت مانند هر متفکر دیگری با چالشها و بعضا تناقض های مفهومی نیز مواجه است که به همین سان به بحثهای زیادی دامن زده است. یکی از این مباحث احتمالا متاخرتر، پیوند و ربط میان دو دوره در حیات اندیشه اوست. او در این راستا، دوگانه حیات عمل و حیات ذهن یا حیات عمل ورزانه و حیات تامل ورزانه را مطرح کرد که گونه دوم خودش یکی از مهمترین عوامل بی توجهی و بی اهمیتی حیات عمل ورزانه بوده است. بدین سان آرنت دوگانه بین فلسفه و سیاست را مطرح کرد که در تقابل با هم قرار داشتند. در سالهای اخیر و مخصوصا به این دلیل که عمر آرنت چندان نپایید تا خودش شرح روشن تری ارائه کند، مجادله مهمی در این خصوص درگرفته است که چگونه می توان دو بخش ناهمخوان اندیشه هایش را تفسیر و تاویل کرد و آیا این دو مرحله تفکر او در تقابل با هم هستند یا این که برعکس سازگار هستند. نویسنده مقاله حاضر که در حدود بیست سال پیش اثری در خصوص وی با عنوان هانا آرنت و نقد فلسفه سیاسی منتشر کرده است، تلاش کرده است تا با استفاده از مطالعات خود در طی این سالیان، روایت و تفسیر خود را در خصوص این دوگانه آرنت ارایه کند. روش تحقیق در این مقاله توصیفی و تحلیلی است و مهمترین یافته مقاله نیز این است که حیات ذهن به عنوان مکمل و در تداوم با حیات عمل قرار می گیرد و مخصوصا دو سطح اجتماعی و روانشناختی/ فردی را پوشش می دهند.}, keywords_fa = {سیاست,حیات ذهن,حیات عمل,اندیشه سیاسی,تفکر}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6063.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6063_10fe490c47ae79ab3aab924e2a0b8af1.pdf} } @article { author = {Joudaki, Majid and Ghezelsoflai, Mohammad Taghi and Karimi maleh, Ali}, title = {From Capital to Political Capital; A Critique of the development of the Theory of Political Capital}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {25-54}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {10.30465/cps.2021.33161.2600}, abstract = {Attention in conceptual coordinates of the theory of political capital, in comparison with other forms of capital, reveals relatively high overlaps and conceptual ambiguities. This casts doubt on the theoretical nature and findings of studies in this field. Accordingly, the present study with a Critical attitude, in a descriptive-explanatory method and based on a historical approach (history of theories), concentrates on this question :What is the evolution and independent theoretical determining of the concept of political capital and its conceptual coordinates? Findings indicate that the coherence of the theory of political capital is mainly due to the necessity of a series of socio-political developments (mainly for or against the capitalist system) and reciprocally theoretical developments (rich analytical capacities of the concept of capital in the American utilitarian and pragmatic socio-political sciences and French Critical), Especially in the last quarter of the twentieth century, especially influenced by the studies of Companions of the capital and especially by Pierre Bourdieu's theoretical innovations, as well as the contending views of late scholars in various fields of political capital (Influenced by three theoretical origins based on social capital, symbolic and total), it has been laid. basically political capital did not exist in a pure form and therefore no single definition can be considered for it. However the Definitive core of this capital can be explained as a metaphor of the accumulation of power with the ultimate goal of political legitimacy.}, keywords = {Political Capital,political legitimacy,social capital,Symbolic Capital,Total Capital}, title_fa = {از سرمایه تا سرمایه سیاسی؛ نقدی بر تکوین نظریه سرمایه سیاسی}, abstract_fa = {تأملی در مختصات مفهومی نظریه سرمایه سیاسی در مقایسه با سایر اشکال سرمایه، تداخل و هم‌پوشانی‌های مفهومی به نسبت بالایی را آشکار می‌سازد. این امر سبب ایجاد تردید در ماهیت نظری و یافته‌های برآمده از مطالعات این حوزه، می‌شود. بر همین مبنا، پژوهش حاضر با نگرشی انتقادی، به روش توصیفی - تبیینی و بر پایه رویکرد تاریخ نظریه‌ها، در پی پاسخ به این پرسش است: سیر تکوین و تعیّن نظری مستقل مفهوم سرمایه سیاسی و مختصات مفهومی آن، به چه صورت است؟ یافته‌ها حاکی است که انسجام نظریه سرمایه سیاسی، عمدتاً درنتیجه‌ی وقوع سلسله تحولات اجتماعی - سیاسی ( له یا علیه نظام سرمایه‌داری) و تحولات نظری (ظرفیت‌های تحلیلی سرشار مفهوم سرمایه در علوم اجتماعی - سیاسی سوداندیش و عملگرایانه آمریکا و انتقادی فرانسه) به‌خصوص در ربع آخر قرن بیستم و به‌ویژه متأثر از مطالعات اصحاب سرمایه و در رأس آنان نوآوری‌های نظری بوردیو و به‌علاوه تضارب آراء محققان متأخر حوزه‌های علمی مختلف در عرصه‌ی سرمایه سیاسی (متأثر از سه خاستگاه نظری مبتنی بر سرمایه‌های اجتماعی، نمادین و کل)، پی‌ریزی شده است. اساساً هیچ‌گاه این سرمایه به‌صورت خالص وجود ندارد و لذا نمی‌توان تعریفی یکّه برای آن در نظر گرفت. با این حال، هسته اصلی معرّف این سرمایه به صورت استعاره‌ای از انباشت قدرت با هدف غایی مشروعیت سیاسی، قابل تبیین است.}, keywords_fa = {سرمایه سیاسی,مشروعیت سیاسی,سرمایه اجتماعی,سرمایه نمادین,سرمایه کل}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6026.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6026_dc4c2511366f729960a910e0e720e00a.pdf} } @article { author = {Salimi, yazdan and Nassaj, Hamid}, title = {Analysis of the relationship between thought and society in Weber's : A Critique of the Possibility of Islamic Protestantism in the Opinions of Iranian Intellectuals}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {55-82}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {10.30465/cps.2021.34438.2692}, abstract = {The monism interpretation of the relationship between culture and development in Weber's views has risen to a misconception about it. This article presents Weber's austenitic theory consisting in the concept of elective affinity, and also reconsider the weber’s perspective of specific concepts of Christian theology: To take advantage of the view as a measure of the Iranian intellectual’s attitudes regarding the relationship between Protestantism and development, and the possibility of its correspondence with the Islamic theology.Contrary to the monism interpretation of Iranian intellectuals on the reconsideration of the theological experience of Christianity in Islamic concepts, not only does not consistent with the Islamic theology, but its artificial Protestantism in the Islamic world would eventuate in disorder in the Islamic custom and sharia instead of development. The historical unsuccessful experience of Iranians in formulating ideological religion and civil religion is a concrete proof.Another misunderstanding of Weber's views among Iranian intellectuals is that objective foundations of development have been disregarded whilst Weber's theory of elective affinity demonstrates how objective phenomenon and subjective notions interact. The objectives of this research are pursued by citation method, and focusing On Weber's works and theories of Iranian intellectuals.}, keywords = {Elective‌ affinity,casual adequacy,meaningfully adequate,Capitalism,Protestantism}, title_fa = {بررسی رابطه اندیشه و جامعه در آرای وبر : نقدی بر امکان پروتستانتیسم اسلامی در آرای روشنفکران ایران}, abstract_fa = {برداشت یکجانبه‌گرایانه از نسبت فرهنگ و توسعه در آرای وبر، تصوری اشتباه را در خصوص این نسبت موجب شده است.این نوشتار با ارائه نظریه صحیح وبر، ذیل مفهوم قرابت گزینشی (خویشاوندی انتخابی) و همچنین بازخوانی نگاه او به مفاهیم خاص الهیات مسیحی، می‌کوشد آرای وی را سنجه افکار روشنفکران ایرانی در خصوص نسبت دین‌پیرایی و توسعه، و امکان بازسازی آن در نظام الهیاتی اسلام قرار دهد.نتایج حاصل از این اعتبارسنجی حاکی از آن است که به عکس نگاه مثبت روشنفکران ایرانی به تکرار تجربه الهیاتی مسیحیت در مفاهیم اسلامی، این امر نه تنها با درونمایه‌های الهیاتی اسلام تناسب ندارد؛ که تکرار تصنعی آن در جهان اسلام نیز بیش از تحقق توسعه به عارضه‌ای در ساحت ارگانیک عرف و شرع در جامعه اسلامی منجر می‌شود . تجربه تاریخی ناموفق ایرانیان در صورتبندی دین ایدئولوژیک و دین مدنی بر پایه ایده پروتستانتیسم اسلامی نیز شاهدی بر این مدعاست.دیگر نقیصه پروژه فکری روشنفکران ایرانی در سنجه آرای وبر، بی‌توجهی به بنیادهای عینی توسعه است.آرای وبر در این خصوص همچنان‌که از عنوان نظری «قرابت گزینشی» بر‌می‌آید، رخدادی است که در تعامل عین و ذهن محقق می‌گردد.اهداف این تحقیق با روش استنادی و تمرکز بر آثار وبر و نظریات روشنفکران ایرانی پیگیری می-شود.}, keywords_fa = {قرابت‌گزینشی,بسندگی‌معنایی,بسندگی‌علی,سرمایه‌داری,پروتستانتیسم}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6353.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6353_12a45dd479f3506a44dce59177f83335.pdf} } @article { author = {Alavipour, Seyedmohsen and Moafi, Mehdi}, title = {Scientific Engagement in Social Transformations: Phronetic Social Science}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {83-109}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {10.30465/cps.2021.32238.2548}, abstract = {the positivist social science usually has been under attack due to its theoretical approach and incapability to affect the social transformations. However, the opposite front, whose stress is on the applicability of the social science, is too criticized for its neglecting of the agilities of the social life such as the power-effect and the complex network of discursive activities which surely affect the semi-real social problems. In response to such weakness points, the Phronetic approach to social science believes that the researcher’s engagement in the process of problem-solving would help not only to overcome the non-applicability of the results, but also to consider the underneath theoretical foundations of the socio-political phenomena. Thus, phronetically studying, the researcher is not a mere observer anymore, but the engaged actor, for whom the human lived experience and its situatedness are the keys to his/her participation in policy-making. In other words, unlike the normal researchers, whose interest is to publish new books and papers, as a virtuous social agent, the phronetic researcher should follow the subject as an active player to fill the exchanging results in his/her own real-life, which leads to a better life. Explaining different aspects of the phronetic approach in social science, the present study attempts to present advantages of the approach in scientific exploring towards social transformation.}, keywords = {Phronesis,Phronetic Social Science,engagement,Scientific Impartiality,Natural science}, title_fa = {مشارکت علم در تغییرات اجتماعی و سیاسی: علوم اجتماعی فرونتیک}, abstract_fa = {علوم انسانی و اجتماعی معاصر با تلاش برای تقلید از روش‌های معرفتی علوم طبیعی پوزیتیویستی، همواره در معرض نقد نسبت به نظرگرایی صرف و ناکارآمدی در عمل در تغییرات اجتماعی بوده است. در نتیجه، در سال‌های اخیر طرح ایده کاربردی‌سازی علوم انسانی مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، این رویکرد نیز در دام تقلید از علوم طبیعی باقی می‌ماند و صرفا به‌جای تقلید در موضع معرفتی/شناختی، در موضع حل مسئله و عدم توجه به ظرافت‌های زندگی انسانی و ژرف‌کاوی مقولاتی مانند روابط قدرت و تاثیر آن بر شکل زندگی اجتماعی عدم‌اصالت علمی را حفظ می‌کند. در مقابل، در رویکرد فرونتیک به علوم اجتماعی، پژوهش به‌مثابه امری مشارکتی در موضوع مورد بررسی، پژوهشگر را از این دو خطر برکنار می‌دارد و کمک می‌کند که ضمن پرهیز از نظریه‌پردازیِ صرف، مبانی معرفتی را نیز در پای کاربرد قربانی نکنیم. در واقع، در اینجا شواهد علمی و حاصل پژوهش‌های مختلف علمی به‌عنوان منبعی برای تصمیم‌گیری سیاسی در فرایند تصمیم‌گیری عمومی قرار می‌گیرد و پژوهشگر با درک موقعیت‌مندی و اهمیت تجربه زیسته انسانی، دیگر تنها ناظر و گزارشگر موضوع نیست، بلکه با پیگیری آن تا رسیدن به نتیجه‌ای که تغییر در شرایط نامطلوب را ایجاد کند، همچنان به فعالیت مشغول است و از دانشمندان علوم اجتماعی خواسته می‌شود که به بازیگران اجتماعی صاحب فضیلت تبدیل شوند و به جای اینکه مقالات و کتب بدون خاصیت واقعی یا عملی بنویسند، با پژوهش خود در حوزه سیاستی/خط‌مشی مورد علاقه خود سیاست‌ورزی کنند. پژوهش حاضر با تبیین مولفه‌های علوم اجتماعی فرونتیک، آن‌را به‌عنوان رویکردی بدیل برای پژوهش در علوم اجتماعی که به تغییر واقعی در جامعه رهنمون می‌شود معرفی می‌نماید.}, keywords_fa = {فرونسیس,علوم اجتماعی فرونتیک,مشارکت,بی‌طرفی علمی,علوم طبیعی}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_5992.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_5992_814a3eef2f3594dbe47441886cb0b2b8.pdf} } @article { author = {Ghalandari, Yaghoub and Najafzadeh, Reza}, title = {The aesthetics of radical politics ; the ethics and liberation of the marginal actor}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {111-131}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {10.30465/cps.2021.29949.2461}, abstract = {The aesthetics of politics is the non-acceptance of the boundary between disciplines, which leads to the aesthetic process of retraining in the realm of politics. The purpose of this article is to discuss the ethical design of ethics - arising from this type of attitude - to seek moral rotation and its impact on politics, and seeks to change the position and forms of classification and differentiation, change the norms of the environment and change the current situation. Gives. Moral aesthetics, by relying on "breaking rules and values", "revolution in time", "logic of difference or difference" and the people - subject and other - promises a liberating moral regime that this liberation ر Part of the event is always in front of us. In this article, we have tried to rethink the relationship between politics and ethics by taking advantage of Ransier's aesthetic approach to politics, which causes the redistribution of the tangible, and by creating various forms of innovation, the bodies from Allocated space separates them, and with the help of critical freedom, the development of the subject's relationship with the justice of the activist is marginalized. With the entry of marginal actors as subjects in the field of politics, we will witness the demilitarization of the "police" order and the ruling moral representation regime, and at the same time the re-revolution in this field.}, keywords = {Aesthetics,Ethics,the Politics,Rancière,Marginal Activist}, title_fa = {زیبایی‌شناسی سیاستِ رادیکال ؛ اخلاق و رهایی کنشگر حاشیه‌ای}, abstract_fa = {زیبایی‌شناسی سیاست، نپذیرفتن مرز میان نظم‌هاست که این امر منجر به فرآیند زیبا‌شناسانه بازپیکربندی در ساحت سیاست می‌شود . این مقاله با هدف طرح استتیک اخلاق - برخاسته از این نوع نگرش- به دنبال چرخش اخلاقی و تأثیر آن بر سیاست است و در صدد است با تغییر موقعیت و فرم‌های طبقه‌بندی و تمایز، هنجارهای بازنمایی محیط پیرامون و شرایط موجود را تغییر می‌دهد. زیبایی‌شناسی اخلاقی با اتکا به «برهم زدن قواعد و ارزش‌ها»، «انقلاب در زمان»، «منطق تفاوت یا اختلاف» و مردم - سوژه و دیگری- رژیم اخلاقی رهایی‌بخش را نوید می‌دهد که این رهایی‌بخشی رخداد همواره پیش روی ماست. در این مقاله سعی شده است با بهره‌گیری از رویکرد زیبایی‌شناسانه رانسیر به سیاست به بازآفرینی ارتباط میان سیاست و اخلاق اندیشید که توزیع مجدد امر محسوس را موجب می‌شود و با ایجاد اشکال مختلف ابداع و نوآوری، بدن‌ها را از جاهای تخصیص‌یافته به آنها جدا می‌سازد و به مدد آزادی انتقادی، تحول رابطه سوژه و دیگری به همراه عدالت شرایط کنشگریِ به حاشیه رانده‌شدگان مهیا می‌شود. با ورود کنشگران حاشیه‌ای به مثابه سوژه به ساحت سیاست، شاهد قلمروزدایی از نظم «پلیسی» و رژیم بازنمایی اخلاقی حاکم و همزمان بازقلمروسازی در این عرصه خواهیم بود}, keywords_fa = {Aesthetics,Ethics,Politics,Rancière,Marginal Activist}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_5929.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_5929_5b2ddfc3d23c0aebd171d22bb2651f58.pdf} } @article { author = {Latifi Shirejini, Mehdi and Afrouz, Mahmoud}, title = {Manipulation of Narratives in Translated Political Texts: The Reflection of Iran’s Political News in the West-supported Media}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {133-155}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {10.30465/cps.2020.32003.2541}, abstract = {In the current world, some people are affected by narratives that are mostly made by the media. News media is one of the areas in which narration plays a significant role. In news media, narration is used as a tool to describe an event in the line with specific interests and thoughts, which, can be manipulated by different human agents, including translators. Therefore, the current study, relying on Baker's narrative theory (2006), aims to investigate translators’ role in narrative manipulation of translated news texts. To achieve this goal, 200 Persian news texts were collected along with their English translations in Western news media. Then original texts and their translations were analyzed using Baker’s framing strategies. After analyzing data, it became clear that narration is a tool to create a new identity of a person, group, organization, government or even a country. Furthermore, research has shown that narratives, in a subtle way, can lead the audiences toward a predefined goal. It was also found that among Baker's framing strategies, "selective appropriation" is mostly used and "labeling" is the least used strategy.}, keywords = {contemporary political texts,news translation,narrative theory,framing strategies,Mona Baker}, title_fa = {دستکاری روایت در متون سیاسی ترجمه شده: بازتاب اخبار سیاسی ایران در رسانه‌های غربی}, abstract_fa = {در دنیای کنونی برخی مردم متأثّر از روایاتی هستند که ساخته و پرداخته رسانه‌هاست. رسانه‌‌های خبری یکی از حوزه‌هایی است که روایت در آن نقش مهمی ایفا می‌کند. در این حوزه، روایت ابزاری است برای توصیف یک رویداد در راستای منافع و افکار مشخص که البته می‌تواند دستخوش دستکاری عوامل متعدد انسانی از جمله مترجمان باشد. بنابراین، تحقیق حاضر با تکیه بر نظریه روایت بیکر (Baker 2006) در نظر دارد تا نقش مترجمان در دستکاری روایی متون ترجمه شده خبری را مورد بررسی قرار دهد. برای نیل به این هدف، 200 متن خبری فارسی همراه با ترجمه انگلیسی آن‌ها در رسانه‌های غربی جمع‌آوری شد. سپس متون اصلی و ترجمه‌ها به وسیله راهبردهای قاب‌بندی بیکر تجزیه و تحلیل گردید. پس از تحلیل داده‌ها، تأیید شد که «روایت» ابزاری برای ایجاد یک هویت جدید از یک شخص، گروه، سازمان، حکومت یا حتی یک کشور است. همچنین، نتایج تحقیق نشان داد که «روایت» به ظریف‌ترین شکل ممکن می‌تواند مخاطب ناآگاه را آگاهانه به سمت یک هدفِ از پیش مشخص‌شده هدایت کند. همچنین مشخص شد که از بین راهبردهای قاب‌بندی بیکر، «اقتضای گزینش» بیشترین کاربرد و «برچسب‌زنی» کمترین کاربرد را داشته است.}, keywords_fa = {متون سیاسی معاصر,ترجمه خبر,نظریه روایت,راهبرد‌های قاب‌بندی,مونا بیکر}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_5934.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_5934_80744f16259d28a7cd56c1223f4d5d07.pdf} } @article { author = {Niroomand, Mahin and Mortazavi, Khodayar}, title = {The Political Affair in the view of Shantal Mouffe in Understanding the Yellow Jacket Movement}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {157-181}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {10.30465/cps.2021.26440.2283}, abstract = {Today, the political affair is no longer limited to power and state, but through revolutions and movements of the modern age, it has spread among the lower classes of the society and is no longer the monopoly of the official power; and the new relations are formed in the political community. In this respect this article aims to examine the movement of the Yellow Vests from Shantal Mouffe's perspective, and trys to provide an answer to the questions of how the mentioned movement can be analysed from this perspective and how it's interpretation differs from that of the other theorists. According to the Mouffe's interpretation, political affair is the site of conflicts between societies , and politics is a set of behaviours that drive society. In this view, social conflicts are not based solely on class antagonism, and identity discourses provide the shaping of the movements.}, keywords = {Politics,the political affair,Antagonism,Agonism,the Yellow Jacket Movement}, title_fa = {امرسیاسی از نظر شانتال موفه در فهم وتبیین جنبش جلیقه زردها}, abstract_fa = {امروزه دیگر نمی‌توان امرسیاسی را تنها در قدرت و دولت مشاهده کرد بلکه بواسطه‌ انقلاب‌ها و جنبش‌های عصر مدرن به میان طبقات پایین جامعه راه یافته و دیگر در انحصار قدرت رسمی نیست و مناسبات جدید در حیطه جامعه سیاسی شکل می‌گیرد. برهمین مبنا، مقاله‌ی حاضر با هدف بررسی جنبش جلیقه زردها از منظر شانتال موفه انجام و در پی ارائه‌ی پاسخی به این پرسش‌هاست که جنبش مذکور از این منظر چگونه قابل تحلیل است و تفسیر او چه تفاوتی با تفاسیر نظریه پردازان دیگر دارد. طبق تفسیر موفه، امرسیاسی محل تخاصم جوامع است که موجب سامان جامعه می‌گردد. از نظر او تنازعات اجتماعی صرفاً بر تضاد طبقاتی استوار نیست و گفتمان‌های هویت ساز شکل‌گیری جنبش‌ها را فراهم می‌سازند. او سیالیت و پویایی جوامع متأخر را مبنای تحلیل خویش قرار داده و با استناد به گفتمان‌های هویتی با نظام سرمایه‌داری مقابله می‌کند. به باور وی بسیاری از نظریه پردازان لیبرال از به رسمیت شناختن بُعد خصومت‌آمیز سیاست خودداری می‌کنند زیرا از نظر آنان بُعد آنتاگونیسمی سیاست برای رسیدن به اهداف دموکراسی مخاطره‌آمیز است. برخلاف آنان موفه معتقد است که جنبش هایی از این دست بدلیل گفتمان هویتی متفاوت موجب پویایی هویت های جدید می گردد.}, keywords_fa = {سیاست,امرسیاسی,آنتاگونیسم,آگونیسم,جنبش جلیقه زردها}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_5985.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_5985_37e91c91ef032ec2bb9c777f92f190c5.pdf} } @article { author = {Hajati, Yousef and Abdolkhani, Lena and Jalalpoor, Shiva and Karimifard, Hossien}, title = {A comparative study on barriers to political development in Iran}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {12}, number = {1}, pages = {183-208}, year = {2021}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {10.30465/cps.2021.39068.2908}, abstract = {The issue of development realization and its types in economic, political, cultural and social forms has always been one of the concerns of thinkers and researchers in development studies. What are the contexts and factors that make development happen or not? The issue of development, especially political development, has been around in Iran for more than a century, and there are still many scientific and academic controversies over its principles, strategy, and ways to achieve it. In this research, an attempt has been made to examine the narrative of Hossein Bashirieh and Mahmoud Sari al-Qalam as two thinkers in the field of development studies in Iran. The main question of the present study is based on the fact that what is the political development and obstacles to its realization in Iran from the perspective of these two narratives? According to the research findings, Bashirieh tries to analyze development from the perspective of social and political structures with a sociological and historical approach. On the other hand, Sari al-Qalam emphasizes the Iranian anti-development mentality and personality in addressing the issue of development with an agent-oriented approach and has tried to discuss the reasons for not achieving it by analyzing and describing the current state of political development in Iran.}, keywords = {Development,Political Development,development mentality,Development of Iran}, title_fa = {پژوهشی تطبیقی در باب توسعه سیاسی در ایران}, abstract_fa = {مقوله تحقق توسعه و انواع آن در شکلهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، همواره یکی از دغدغه‌های اندیشمندان و پژوهشگران مطالعات توسعه بوده است. اینکه چه زمینه‌ها و عوامل وجود دارد که توسعه محقق می‌شود یا محقق نمی‌شود. مساله توسعه به ویژه توسعه سیاسی، در ایران عمری بیش از یک قرن دارد و کماکان بر سر اصول ، استراتژی و در مجموع راه های تحقق بخشیدن به آن مجادلات فراوان علمی و دانشگاهی صورت می‌گیرد. در این پژوهش تلاش شده است تا روایت حسین بشیریه و محمود سریع القلم در حوزه مطالعات توسعه در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. سئوال اصلی پژوهش حاضر مبتنی بر این امر است که توسعه سیاسی و موانع تحقق آن در ایران از منظر این دو روایت چیست؟ طبق یافته‌های پژوهش  بشیریه با رویکردی جامعه شناختی و تاریخی، تلاش دارد توسعه را از منظر ساختارهای اجتماعی و سیاسی مورد تحلیل قرار دهد. از سوی دیگر سریع القلم در پرداخت موضوع توسعه با رویکردی کارگزارمحور بر ذهنیت و شخصیت ضدتوسعه‌ای ایرانی تأکید دارد و تلاش کرده است با تحلیل و توصیف اکنونیت توسعه سیاسی در ایران علل عدم نیل به آن را مورد بحث قرار دهد.}, keywords_fa = {توسعه,توسعه سیاسی,ذهنیت توسعه,توسعه ایران}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_7235.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_7235_01fbf4dfade11f243e72a6c1309017b8.pdf} }