@article { author = {Darabi, Ali}, title = {هالیوود و اسلام‌ هراسی در دیپلماسی رسانه‌ای ایالات متحده امریکا پس از 11 سپتامبر}, journal = {Contemporary Political Studies}, volume = {7}, number = {20}, pages = {1-21}, year = {2016}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-1294}, eissn = {2383-1308}, doi = {}, abstract = {Media diplomacy as a branch of public diplomacy effective instrument of foreign policy counts; in the meantime the United States after World War II due to the ability of hegemonic cultural industries - media widely to extend the influence of soft power around the world, including the Middle East, which has received. This paper utilizes the descriptive approach - analytical written, and taking into account the media diplomacy United States after the September eleven changes in priorities by identifying the concept of hostility to the Cold War era were, hypotheses based on the grounds that the United States of America, along with enjoying all aspects of the tools of hard power, expansion of hegemony and apply effective foreign policy instruments of soft power after eleven Sptambrkvshydh to parallel use of other weapons against the Islamic world. Deconstructing Islamic countries such as Iran, the Hollywood redefining and creating new enemies such as the form of "Islamic fundamentalism", "Islam phobia","terrorism", "Iran-phobia", instead of the old enemy "communism" during the Cold War to use.}, keywords = {Hollywood,Media diplomacy,foreign policy,the Islamic world,11 September}, title_fa = {هالیوود و اسلام‌ هراسی در دیپلماسی رسانه‌ای ایالات متحده امریکا پس از 11 سپتامبر}, abstract_fa = {دیپلماسی رسانه ای به عنوان یکی از شاخه های دیپلماسی عمومی ابزار موثر اعمال سیاست خارجی به حساب می آید؛ در این میان ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم بواسطه توانایی هژمونیک در صنایع فرهنگی – رسانه ای به طور گسترده ای به بسط نفوذ قدرت نرم خود در سراسر جهان از یکسو و تخریب و دشمن سازی ازایدئولوژی ها و فرهنگ های رقیب از جمله اسلام از سوی دیگرمبادرت نموده است. در این نوشتار که با بهره گیری از رویکرد توصیفی – تحلیلی به رشته تحریر در آمده است و با در نظر گرفتن آنکه دیپلماسی رسانه ای ایالات متحده پس از وقوع یازده سپتامبر دچار تغییراتی در اولویت بندی های شناسایی مفهوم دشمن نسبت به دوره جنگ سرد گردیده، فرضیه محوری بر این اساس است که این ابرقدرت در کنار بهره گیری همه جانبه از ابزار های قدرت سخت، پس از یازده سپتامبرکوشیده است تا به موازات بکارگیری سایر حربه ها علیه جهان اسلام و کشورهای اسلامی ساختار شکن همچون جمهوری اسلامی ایران، از هالیوود بر مبنای بازتعریف وخلق دشمنی جدید در قالب های چون «بنیادگرایی اسلامی»، «اسلام هراسی»، «تروریسم» و «ایران هراسی» بجای دشمن قدیمی «کمونیسم» در دوره جنگ سرد استفاده نماید}, keywords_fa = {هالیوود,دیپلماسی رسانه‌ای,سیاست خارجی,جهان اسلام,11سپتامبر}, url = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_2577.html}, eprint = {https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_2577_4fcfec8174668b6e79a5abaa43641745.pdf} }