TY - JOUR ID - 6338 TI - بررسی تاثیر رسانه های سازمانی و اجتماعی بر پیشگیری از کرونا با میانجیگری ادراک ریسک فردی و نقش تعدیلگر جنسیت JO - جستارهای سیاسی معاصر JA - CPS LA - fa SN - 2383-1294 AU - راشدی, علی AU - موسوی کاشی, زهره AD - دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران AD - استادیار گروه مدیریت ، واحد کرج ، دانشگاه آزاد اسلامی ، کرج ، ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 11 IS - 4 SP - 191 EP - 220 KW - رسانه سازمانی KW - رسانه اجتماعی KW - کرونا KW - ادراک ریسک فردی KW - جنسیت DO - 10.30465/cps.2021.35698.2762 N2 - هدف این پژوهش بررسی تاثیر رسانه های سازمانی و اجتماعی بر پیشگیری از کرونا با میانجیگری ادراک ریسک فردی و نقش تعدیلگر جنسیت است. پژوهش حاضر، توصیفی پیمایشی است سوال اصلی پژوهش بررسی تاثیر رسانه های سازمانی و اجتماعی در درک افراد از پاندمی کرونا و تاثیردر میزان پیشگری از بیماری کووید19 می باشد. جامعه آماری شامل پرسنل شرکت سایپا که تعداد آنها 7000 نفر که با استفاده از فرمول کوکران 364 نمونه انتخاب شدند. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری و از طریق روش دلفی، با استفاده از نظر خبرگان نهائی شده است. پایائی از طریق الفای کرونباخ تائید و با استفاده از نرم افزار PLS3 و روش معادلات ساختاری به تحلیل و آزمون فرضیه ها پرداخته شد. یافته ها حاکی از آن است که شبکه های اجتماعی و سازمانی بر ادراک ریسک فردی دارای تاثیر، رسانه های اجتماعی بر اقدامات پیشگیرانه از بیماری کرونا دارای تاثیر، اما رسانه های سازمانی بر اقدامات پیشگیرانه تاثیر ندارند. از سوی دیگر نقش تعدیل گری جنسیت بر روی شاخصه ها مورد ارزیابی قرار گرفته، و مشخص گردید جنسیت، هیچکدام از شاخص ها را تعدیل نمی کند UR - https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6338.html L1 - https://politicalstudy.ihcs.ac.ir/article_6338_21516745aad780616c007987f5566fcd.pdf ER -