The aesthetics of radical politics ; the ethics and liberation of the marginal actor

Document Type : .

Authors

1 PhD student of Shahid Beheshti University Faculty of Economics and Political Science

2 Assistant Professor of Shahid Beheshti University Faculty of Economics and Political Science

Abstract

The aesthetics of politics is the non-acceptance of the boundary between disciplines, which leads to the aesthetic process of retraining in the realm of politics. The purpose of this article is to discuss the ethical design of ethics - arising from this type of attitude - to seek moral rotation and its impact on politics, and seeks to change the position and forms of classification and differentiation, change the norms of the environment and change the current situation. Gives. Moral aesthetics, by relying on "breaking rules and values", "revolution in time", "logic of difference or difference" and the people - subject and other - promises a liberating moral regime that this liberation ر Part of the event is always in front of us. In this article, we have tried to rethink the relationship between politics and ethics by taking advantage of Ransier's aesthetic approach to politics, which causes the redistribution of the tangible, and by creating various forms of innovation, the bodies from Allocated space separates them, and with the help of critical freedom, the development of the subject's relationship with the justice of the activist is marginalized. With the entry of marginal actors as subjects in the field of politics, we will witness the demilitarization of the "police" order and the ruling moral representation regime, and at the same time the re-revolution in this field.

Keywords


آگامبن، جورجیو(1397)، « وضعیت استثنایی»، ترجمه پویا ایمانی، تهران، نشر نی
پیتون، پال ( 1387). دلوز و امر سیاسی، ترجمة محمود رافع، تهران: گام نو
دلوز، ژیل؛ گتاری، فلیکس( 1393)، فلسفه چیست، ترجمه محمدرضا آخوندزاده، تهران، نشر نی
دلوز، ژیل؛ گتاری، فلیکس( 1394)، فوکو، ترجمه نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران، نشر نی
رانسیر، ژاک (1394 ب)، عدم توافق، رضا اسکندری، تهران، گهرشید.
رانسیر، ژاک (1392 ب)، ده تز درباره سیاست با دو پیوست، امید مهرگان، تهران، رخداد نو
رانسیر، ژاک (1393) استتیک و ناخرسندی‌هایش، ترجمه فرهاد اکبر زاده، تهران: انتشارات امید صبا
رانسیر، ژاک (1394)، آینده تصویر، ترجمه فرهاد اکبر زاده، تهران: امید صبا
رانسیر، ژاک (1388 الف)، «رژیم­های هنری و کاستی­های مفهوم مدنیته» ترجمه بابک سلیمی زاده، زیبا شناخت، شماره 21
رانسیر، ژاک (1388 ب)«سیاست ادبیات»، ترجمه امیر احمد آریان، هنر و معماری: زیبا شناخت، شماره 21
رانسیر، ژاک (1392 الف)، پارادوکس­های هنر سیاسی، ترجمه اشکان صالحی، تهران: بن گاه
فوکو، میشل، 1378، معرفت و قدرت، ترجمه محمد ضمیران، تهران، هرمس
فوکو، میشل، 1392، تئاتر فلسفه، نیکو سرخوش، افشین جهاندیده، تهران، نشر نی
کریچلی، سایمون(1391) کشف دیگری همراه با لویناس، ترجمه مسعود علیا، تهران نشر نی
یاسپرس، کارل (1372)، «آگوستین»، ترجمه محمدحسن لطفی، تهران، انتشارات خوارزمی
Ranciere, Jacques (1999), "Politics, Identification, and Subjectivization", October, Vol.61, The Identity in Question, pp.58 -64.