اسد، طلال و دیگران(1395)آیا نقدسکولار است؟ کفرگویی، جراحت و آزادی بیان، ترجمه آلما بهمن پور، چاپ دوم، تهران: نی.
برزگر،ابراهیم(1389)«ساختار فهم اندیشه سیاسی اسلام»، دانش سیاسی، سال ششم، شماره دوم، پاییز و زمستان: 72-43.
بیگی،محسن، جهانگیر معینی علمداری(1398)«پیامدهای نظریه شناسایی اکسل هونت برای رادیکالیسم معاصر»، رهیافت های سیاسی و بین المللی، دوره10،شماره4، پیاپی58، تابستان: 123-102.
خلیلی،محسن(1399)«برساختن گمینشافت مجازی در روزگار کرونا»، پژوهش های راهبردی سیاست، دوره نهم، شماره33، تابستان 1399: 191-157.
دانیالی،عارف، خدیجه آقایی(1399)«جوهرزدایی: تقلیل دین به عرفانهای نوظهور(مطالعه موردی: تحلیل گفتمان انتقادی برنامههای پرگار از شبکه بیبیسی فارسی)»، مطالعات فرهنگ و ارتباطات، دوره21،شماره 49،پیاپی81، بهار: 92-67.
زارعی،مجتبی،سیدابراهیم سرپرست سادات(1398)« «فطرت» و «مهدویت» در نظم نوین پساکرونایی دهکده جهانی»، مطالعات قدرت نرم، دوره9،شماره2،پیاپی21، پاییز و زمستان: 209-175.
زین العابدین، مسعود، امیرحسین منصوری، عارفه پوشیان جویباری، عین الله خادمی(1399)«بیماری کوید19(کرونا) به مثابه شر ادراکی و مواجهه با آن بر اساس باور به خدا»، پژوهش های فلسفی، سال 14،شماره31، تابستان: 194-173.
رفیعی،محمود(1395) نقد و تحلیل کرامات اولیا در اسرارالتوحید و مثنوی معنوی، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
رومی، فرشاد، احسان کاظمی(1399)«کرونا ویروس؛ متغیری نوین در تحلیل کلان تحولات سیاسی و بینالمللی»، پژوهش های راهبردی سیاست، دوره نهم، شماره 33، تابستان: 89-63.
سربخشی،محمد(1398)«عینیت دین و اخلاق و برتری اخلاق دینی بر اخلاق سکولار»، پژوهشنامه اخلاق، سال12،شماره44،تابستان: 68-57.
سلمانیان، حسنعلی(1399)«تحلیل انتقادی اندیشه سیاسی غرب مدرن در منظومه معرفتی اقبال لاهوری»، معرفت سیاسی، سال دوازدهم، شماره اول، پیاپی 23، بهار و تابستان1399: 120-103.
شجاعی زند،علیرضا(1381)عرفی شدن در تجربه مسیحی و اسلامی، تهران: باز: مرکز بازشناسی اسلام و ایران.
شفیعی سیف آبادی،محسن، علی باقری دولت آبادی(1399)«بررسی تأثیر بحران کووید19 بر گفتمان جهانی شدن و آینده پیش روی آن»، پژوهش های راهبردی سیاست، دوره نهم، شماره33، تابستان 1399: 263-223.
صدرا،محمد(1398) «آسیب شناسی مفهوم وحدت اسلامی در قالب دوگانه فرقه گرایی و سکیولاریسم»، سیاست، دوره49،شماره2، تابستان: 430-413.
فضلی نژاد، احمد(1397)گسترش جهانی مرگ سیاه در اواخر سده های میانه، شیراز: دانشگاه شیراز.
قرائتی،محسن(1383)تفسیر نور، جلدهفتم، چاپ یازدهم، تهران: مرکز فرهنگی درس هایی از قرآن.
گنجعلیخانی، احد، یارعلی کردفیروزجایی(1399)«پیش فرض ها و مبانی سکولاریستی علوم طبیعی نوین»، معرفت فلسفی، سال هفدهم، شماره چهارم، پیاپی68، تابستان: 132-115.
لواسانی، سیدسعید(1396)«هویت علوم انسانی قرآن بنیان»، در: حمیدرضا بصیری، مجموعه مقالات همایش علوم انسانی قرآن بنیان، تهران:دانشگاه علامه طباطبایی:34-13.
محمودپناهی، سیدمحمدرضا(1398)«سکولاریسم یا پست سکولاریسم؛ بررسی نسبت دین و سیاست از دیدگاه هابرماس و مطهری»، پژوهش های علم و دین، سال دهم، شماره دوم، پاییز و زمستان: 237-261.
مصباح یزدی،محمدتقی(1391)«نقشه راه برای تولید علوم انسانی اسلامی»، در: مبانی فلسفی علوم انسانی، جلد نخست،گفتگوها، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
مصباح یزدی،علی(1393) «نگاهی گذرا به علم، دین، و علم دینی از دیدگاه آیتالله مصباح»، ارایه شده در «کارگاه دانش افزایی اعضای هیات علمی» با عنوان «نظریه معرفت دینی آیت الله مصباح یزدی»: Mehrnews.com/xrH8g & https://mesbahyazdi.ir/node/5235
مصباح یزدی،محمدتقی(1392) رابطه علم و دین، تحقیق و نگارش:علی مصباح، قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
موسی زاده، ابراهیم(1398)«مردم سالاری دینی راهکار حقوقی جهان اسلام برای گذر از جریانهای سکولار و بنیادگرایی سلفی»، مطالعات بنیادین و کاربردی جهان اسلام، سال اول، شماره دوم، زمستان: 15-1.