ابوالحسنی، سید رحیم. (1387). مؤلفههای هویت ملی با رویکردی پژوهشی. فصلنامه سیاست، 38 (4)، 22-1.
امامجمعه، فرهاد. (1387). تحلیل جامعه شناختی همبستگی اجتماعی و فرهنگی در ایران (با تأکید بر عملکرد کلان رسانههای جمعی). کتاب ماه علوم اجتماعی، (11)، 103-96.
بیدگلو، مهدی و باقری، عبدالرضا. (1392). ارتباط همبستگی ملی با کارکرد ارتباط اجتماعی تلویزیون در جمهوری اسلامی ایران (از نگاه کارشناسان وزارت کشور). فصلنامه مطالعات ملی، 14 (2)، 144-121.
حاجیانی، ابراهیم. (1379). تحلیل جامعه شناختی هویت ملی در ایران و طرح چند فرضیه. فصلنامه مطالعات ملی، 2 (5)، 228-193.
دهشیری، محمد رضا. (1380). جهانی شدن و هویت ملی. فصلنامه مطالعات ملی، 2 (4)، 100-71.
دیرینگ، جیمز و اورت، راجرز. (1385). مبانی برجستهسازی رسانهها. ترجمه علیاصغر کیا و مهدی رشکیانی. تهران: نشر سازمان معین ادارات.
رستگار، یاسر و ربانی، علی. (1392). تحلیلی بر وضعیت هویت ملی و ابعاد ششگانه آن در بین شهروندان شهر اصفهان. فصلنامه جامعه شناسی کاربردی، 24 (2)، 20-1.
رضویزاده، نورالدین. (1384). بررسی تأثیر رسانهها بر تمایل به تغییر سبک زندگی روستایی. فصلنامه علوم اجتماعی، 12 (31)، 144-111.
رهبرقاضی، محمودرضا؛ محمود اوغلی، رضا؛ صادقی نقدعلی، زهرا و امامجمعهزاده، سیدجواد. (1393). تحلیل رابطه بین مصرف رسانهای و میزان اعتماد اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه اصفهان. فصلنامه جامعه شناسی کاربردی، 25 (2)، 32-15.
ساروخانی، باقر. (1385). جامعهشناسی ارتباطات. تهران: نشر اطلاعات.
سورین، ورنر جوزف و تانکارد، جیمز دبلیو. (1386). نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. تهران: نشر دانشگاه تهران.
شریفی، احمدحسین. (1389). جنگ نرم. قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
صنیع اجلال، مریم. (1384). درآمدی بر فرهنگ و هویت ایرانی. تهران: نشر موسسه مطالعات ملی.
طالبینژاد، محمدرضا. (1368). روان شناسی ارتباط. تهران: نشر مرکز دانشگاهی.
طلوعی، علی. (1397). سواد رسانهای درآمدی بر شیوه یادگیری و سنجش. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
طهماسبی، امیرهوشنگ. (1391). ابزارهای جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران. تهران، نشر ساقی.
عقیلی، سید وحید؛ دلاور، علی و برادران، هانیه. (1390). بررسی دیدگاههای اساتید علوم اجتماعی نسبت به نقش رسانههای دیداری (تلویزیون، ماهواره و اینترنت) در فرایند جهانی شدن با تأکید بر سیاستهای فرهنگی ایران. فصلنامه فرهنگ ارتباطات، 1 (1)، 60-31.
فکوهی، ناصر. (1381). شکلگیری هویتی و الگوهای محلی، ملی و جهانی. مجله انجمن جامعهشناسی ایران، (4)، 161-127.
قربانزاده سوار، قربانعلی؛ رحمتی، مهدی و ناطقی، هاشم. (1395). رسانه و هویت ملی مطالعه موردی تأثیر رسانه در شاخصهای هویت ملی). نشریه رسانه و فرهنگ، 6 (11)، 131-111.
قزلسفلی، محمد تقی. (1388). رسانه و ساخت هویت ملی. فصلنامه سیاست، 39 (3)، 338-321.
کاستلز، مانوئل. (1380). عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه و فرهنگ (ظهور جامعه شبکهای). ترجمه احد علیقلیان و افشین خاکباز. تهران: نشر طرح نو.
گوهری مقدم، ابوذر؛ فیضی، رضا و باباهادی، محمدباقر. (1397). بررسی مفهوم هویت و منافع ملی و رابطه بین آنها در اندیشه مقام معظم رهبری (مدظلّهالعالی). فصلنامه امنیت ملی، 8 (28)، 128-105.
لیتل جان، استیفن. (1384). نظریههای ارتباطات. ترجمه مرتضی نوربخش. تهران: نشر جنگل.
مختاری اردکانی، محمدعلی. (1388). رسانه و جهتگیری افکار عمومی در تصمیمگیری عمومی. کتاب ماه علوم اجتماعی، (24)، 77-70.
مهرداد، هرمز. (1388). مقدمهای بر نظریات و مفاهیم ارتباط جمعی. تهران: نشر فاران.
میرمحمدی، داود. (1383). گفتارهایی درباره هویت ملی. تهران: نشر موسسه مطالعات ملی.
ویندال، سون؛ سیگنایتز، نبو و اولسون، جین. (1387). کاربرد نظریههای ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. تهران: نشر جامعهشناسان.
Burke, P. (1991). Identity Process and Social Stress. American Sociological Review.
Chandler, D. (2004). Cultivation Theory. in: http://www.aber.ac.uk&media/Dukuments/short/ultiv.html
Henderson, A. & McEwen N. (2005). Do Shared Values Underpin National Identity? Examining the Role of Values in National Identity in Canada and the United. Journal of National Identities, 7 (2), 173-191.
McCrone, D. & Bechhofer, F. (2008). National Identity and Social Inclusion. Ethnic and Racial Studies, 31 (7), 1245-1266.
Purdie, N. & Wilss, L. (2007).Australian National Identity: Young Peoples , Conceptions of What It Means to be Australian. National Identities, 9 (1), 67-82.
Tan, A. & Tan, G. K. (1987). American TV in The Philippines: A test of Cultural impact. Journalism quarterly, 64 (1), 65-144.