منابع
آبدی، دون (1388). «پدیدارشناسی تکنیک»، ترجمۀ مرادفرهادپور و صالح نجفی، جستارهایی در رسانه، فنّاوری و رسانه، ج 1، قم: دانشکدۀ ادیان و مذاهب.
آشتیانی، جلالالدین (1377). مدیریت نه حکومت، تهران: انتشار.
بردسیری کرمانی، میرزاعبدالحسینخان (1389). آینۀ اسکندری، تهران: چشمه.
تفضلی، احمد (1354). مینوی خرد، فرهنگ ایران باستان، تهران: بنیاد فرهنگ ایران.
جابری، محمدعابد (1389). نقد عقل عربی ـ تکوین عقل عربی ـ پژوهشی ساختارگرا در شکلگیری عقلانیت کلاسیک عرب، ترجمۀ سیدمحمد آلمهدی، تهران: نسل آفتاب.
دالمایر، فرد (1389). زبان و سیاست، ترجمۀ عباس منوچهری، تهران: مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
رضایی راد، محمد (1387). مبانی اندیشه در خرد مزدایی، تهران: طرح نو.
طباطبایی، جواد (1387). زوال اندیشۀ سیاسی در ایران، تهران: کویر.
عهد اردشیر (1348). پژوهش احسان عباس، ترجمۀ محمدعلی امامی شوشتری، تهران: انجمن آثار ملی.
فقیهی، ابوالحسن؛ و حسن داناییفرد (1384). بروکراسی و توسعه در ایران، تهران: رسا.
فوکو، میشل (1389). تئاتر فلسفه، ترجمۀ نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
قادری، حاتم (1388). ایران و یونان، تهران: نگاه معاصر.
کاتوزیان، محمدعلی همایون (1383). اقتصاد سیاسی ایران، ترجمۀ محمدرضا نفیسی و کامبیز عزیزی، تهران: مرکز.
کاملی، محمدجواد و مهدی الوانی (1389). شبکهها و خط و مشیگذاری عمومی، تهران: دانشگاه علوم انتظامی.
کریستنسن، آرتور (1367). ایران در زمان ساسانیان، ترجمۀ رشید یاسمی، تهران: امیرکبیر.
کریستنسن، آرتور (1350). کارنامۀ شاهان، ترجمۀ باقر امیرخانی و بهمن سرکاراتی، تبریز.
گاست، خوزه ارتگایی (1387). طغیان تودهها، ترجمۀ داود منشیزاده، تهران: اختران.
لاهوری، اقبال (1380). سیر فلسفه در ایران، ترجمۀ دکتر ا ح آریانپور، تهران: نگاه معاصر.
نامۀ تنسر به گشنسب (1354). تصحیح مجتبی مینوی، گردآورنده محمداسماعیل رضوانی، تهران: خوارزمی.
ویدنگرن، گئو (1377). دینهای ایران باستان، ترجمۀ منوچهر فرهنگ، تهران: آگاهان دیده.
ویلیامز، آلن (1388). جستاری در فلسفۀ زرتشت، ترجمۀ سعید زارع، قم: دانشگاه ادیان و مذاهب.
هدایت، صادق (1384). زند وهومنیسن ـ کارنامۀ اردشیر بابکان، تهران: آزادشهر.
Almendiger, Philip (2001). Planing in Postmodern Times, London and Newyork: Routledge.
Ashcroft, Bill; and Pal Ahluwalia (2001). Edward Said, London and Newyork: Routledge.
Carrabine, Eamonn (2004). “Discource – Governmentality and Translation toward a Social Theory of Imprisonment”,
Theoretical Criminology.
www.sagepublication.com.
Collier, Stephen (2009). “Topologies of Power-Foucalts Analysis of Political Government Beyond Governmentality”.
www.sagepublication.com.
Dandamaev,
Muhammad A.; and
Vladimir G. Lukonin (1989).
The Culture and Social Institution of Ancient Iran, London: Cambridge.
Dupont, Danica; and Frank Pearce (2004). FoucaultContra Foucault, Reading the Governmentality, , London: Sage Publication.
King, Richard (1999). Orientalism and Religion – Postcolonial Theory Indiavand the Mystic East, London and NewYork: Routledge.
Lyotard, Jean Francois (1984). The Post Modern Condition a Report of Knowledge, Translation from the French by Geoff Bennington and Brian Massumi, Foreword by Fredric Jameson, Theory and History of Literature, Volume 10: Minneapolis, University of Minnesota Press.
Mojtahedzadeh, Pirouz (2009). “Iran the Impire of the Mind”, Geopolitics Quaterly, Vol. 5, No. 3.
Shahbazi, Ash (2010). “Early Sasanians Claim to Achemenid Heritage”,
Nameye Iran bastan, Vol. 1.
www.googlescholar.com.
Smart, Barry (2002). Michel Foucault, London and Newyork: Routledge.
Toghyani, Eghagh (2010). “Islamic, Universal – Concept in the Shahnameh”, Pazhuheshe Zabanhaye Kahreji, No. 56, Special Issue-English.